JVM

Formula 1 Mieri do Činy

circuito-china1-e1397606774450

SHANGHAI INTERNATIONAL CIRCUIT je závodní trať ležící v městské provincii Shanghai v Lidové republice Čína. Otevřena byla v roce 2004 a právě ve svém premiérovém roce hostila svůj první závod Formule 1. O rok později sem zavítal i šampionát MotoGP, který okruh opustil po závodě roku 2008, a také závod V8 Supercars, ovšem série se sem už nevrátila. Dodnes je dějištěm vytrvalostních závodů FIA WEC a též WTCC.
Okruh byl postaven na návrh architekta Hermanna Tilkeho, který navrhl i GP trať v Bahrajnu či nový Hockenheimring. Stavba trvala osmnáct měsíců a celý projekt byl financován na 370 000 000 €. Trať je designovaná podle čínského písmene „shang“, v překladu „vzlet, nad“. Trať má moderní zázemí a vysokou úroveň infrastruktury a zaměstnanců. Od svého debutu v F1 v roce 2004 nebyla ani jednou vynechána, pouze byl její původní říjnový termín posunut na začátek sezony, tedy do dubna.
Dráha v Shanghai je charakteristická zejména svými táhlými, středně rychlými zatáčkami a 1,4 kilometru doluhou rovinkou spojující zatáčky 13 a 14. Vzhledem k tomu, že trať byla postavena v průmyslové části na okraji velkoměsta, je často povrch trati a vzduch znečištěný kvůli zplodinám, které vycházejí z nedalekých továren. Právě nečistoty na trati způsobují, že je o něco kluzčí než podobné nové tratě, zejména za deště, který v této oblasti Číny není výjimečný.

CHARAKTERISTIKA
Okruh má čtyři hlavní konfigurace, ovšem závod F1 se koná pouze na té nejdelší. Trať je jednou z techničtějších, zejména prostřední sektor, který tvoří sekce pomalých až středně rychlých zatáček. Na trati jsou čtyři dobrá místa k předjetí: na konci obou DRS zón (zatáčka 1 a 14), zatáčka číslo 7 a také jedenáctá zákruta. nejpomalejší zatáčkou na trati je právě #14 – z circa 320 km/h se zde brzdí na pouhých 65 km/h. Nejrychlejším místem na trati je pochopitelně konec rovinky mezi zatáčkami 13/14, kde se maximální rychlost vyšplhá až k 325 km/h.
Rekordmanem okruhu je Lewis Hamilton, který zde vyhrál třikrát, a to pokaždé po třech letech (2008, 2011, 2014). Ze stájí je nejúspěšnější Ferrari, které zde vybojovalo čtyři vítězství v letech 2004, 2006, 2007 a 2013.

FAKTY O TRATI
Délka tratě: 5 451 m
Počet kol závodu: 43
Délka závodu: 305,066 km
Počet zákrut: 16 (9 vpravo a 7 vlevo)
Traťový rekord: 1:32,238 – Michael Schumacher/Ferrari (2004)
Maximální rychlost: 326,7 km/h
První GP: 2004 (vítěz Michael Schumacher (DEU) – Ferrari F2004)
Počet GP: 11
Průměrná spotřeba paliva: 1,7 kg / kolo
Jízda na plný plyn: 56 %
Nejdelší sekce dráhy jetá na plný plyn – 1397 m
Ztráta způsobená množstvím paliva: 0,51 s / 10 kg
Opotřebení pneumatik: vysoké
Opotřebení brzd: střední
Úroveň přilnavosti: střední
Kapacita tribun: 250 000+ diváků

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact Us