JVM

Premiérový závod série GT opanoval Varmužka

TTTTTT

JVM liga Vám přeje příjemný večer, připravili jsme si pro Vás report z vůbec prvního podniku série GT3.
Hockenheimring, Německo.
Nová série přinesla nové tváře do kolotoče našich ligových závodů. Do mistrovství se přihlásilo celkem 20 z 24 možných jezdců s vlastními týmy a k prvnímu závodu jich dorazilo 14, což slibovalo napínavé závody.
Program závodů Grand Tourisme je jednoduchý: kvalifikace určuje pořadí na roštu hlavního závodu, který trvá 30 minut. Po něm následuje sprint na 10 minut, do kterého se startuje v obráceném pořadí z hlavního závodu.
Teď už ale k výsledkům Q:
Kvalifikaci dominoval Petr Varmužka, který tím ukázal, že i v tomto šampionátu chce útočit na nejvyšší příčky, získal první Pole Trophy a tři body k tomu. Za ním se umístil Riccardo di Lenardo, který bral body dva, a třetí dojel v kvalifikaci Mirek Skalský, takže si připsal bod.
Zde je zbytek pořadí: 4. Pavlíček, 5. Kadlčík, 6. Votýpka, 7. di Lenardo F., 8. Maliar, 9. Kuťka, 10. Králíček, 11. Kurtiš, 12. Strejcovský, 13. Simon a 14. Hurych.
A nyní se přesuneme k dění v závodě.

HLAVNÍ ZÁVOD
Zaváděcí kolo se obešlo bez zaváhání pilotů a všichni se tak mohli seřadit na rošt.
Start prvního závodu série GT naší ligy se nejlépe povedl Jakubu Kurtišovi, který se z jedenácté příčky propracoval na šesté místo, naopak totálně selhal Miroslav Pavlíček, který odjel z roštu až po téměř půl minutě. V první zatáčce se do hodin dostal Votýpka poté, co předkem svého Audi zavadil o Kurtišovo Porsche, a spadl na předposlední 13. místo. Po první zatáčce se za vedoucím polemanem Varmužkou utvořil tandem týmu di Lenardů s oběma rudými Ferrari a čtvrtý byl Kadlčík.
Boje pokračovaly i na dalších pozicích: Mirek Skalský vyletěl pod tlakem ze Spitzkehre a před něj se dostali Kurtiš a Kuťka, Karel Simon spadl za Edu Hurycha na 12. místo a Michal Strejcovský atakoval Pavla Králíčka. V Mercedes-Areně se Kurtiš dostal už na čtvrté místo a atakoval tandem Ferrari na podiu, Kadlčík se musel spokojit s pátým místem. Simon se dostal zpět před Hurycha, ten chyboval v Mobil1-Kurve a spadl na předposlední pozici. V posledních zatáčkách ještě Kuťka útočil na Kadlčíka a Maliar bojoval se Skalským, ale pořadí se nezměnilo.
Pořadí po prvním kole: VAR – DiF – DiR – KUR – KAD.
V Einfahrt Parabolica se Michal Kadlčík musel sklonit před Kuťkou, ale dokázal se vrátit zpět, a Kurtiš útočil na R. di Lenarda. Potom se ale událo něco nečekaného: Závodníci na druhém až sedmém místě všichni vyletěli z vlásenky a museli se rychle vracet. Ve zmatku ale ztratil svoji pozici jen Skalský, před kterého se protáhl Králíček. V Mercedes-Areně boje pokračovaly: Skalský vyletěl a před něj se dostal Simon, ale ten neudržel za sebou Votýpku a pilot šachovaného Audi mohl být spokojen s dvojitým předjetím. Na konci kola Riccardo di Lenardo spadl až na šesté místo poté, co ho předjeli Kurtiš, Kadlčík a Kuťka, Kadlčík navíc využil dobrého výjezu ze zatáčky Südkurve a na cílové rovince se protáhl na podium.
Pořadí po 5 minutách: VAR – DiF – KAD – KUR – KUT.
V první zatáčce Nordkurve se na šestém místě zjevil Králíček, který pokořil di Lenarda R. a Maliara, di Lenardo poté vyletěl v Einfahrt Parabolica a spadl ještě za Vladimíra Maliara na 7. příčku. Stan Votýpka mezitím překonal Mirka Skalského. Di Lenardo se vrátil před Maliara manévrem ve vlásence, ale v Mercedes-Areně vyrobil další chybu a po ní mu náleželo 11. místo. Hurych si během úporného zápasu se svým autem ulomil kolo a závod pro něj skončil.
Další akce na trati se udála až v následujícím kole ve Spitzkehre, kde se Kuťka otočil a naboural do něj Králíček. Oba mohli pokračovat, ale při rozjezdu Králíček dostal hodiny a nevyužil tak šance se vrátit do tempa před Kuťkou a co víc, spadl až na desáté místo. Pak se celé kolo nic neudálo, v šestém okruhu se ale Kuťka smykl v Mercedes-Areně, spadl za Maliara a měl co dělat se skupinou Votýpka – Strejcovský – Skalský, která se mu dost přiblížila. Strejcovský ale chyboval a dostal se před něj Králíček. Riccardo di Lenardo se trápil a po sérii dalších chyb se propadl na chvost pole.
Pořadí po 10 minutách: VAR – DiF – KAD – KUR – MAL.
V šestém kole na výjezdu z vlásenky se v souboji o třetí příčku „potkali“ Kadlčík s Kurtišem a druhý jmenovaný po kontaktu šel do hodin. Kromě ztráty na jezdce před sebou ho to ale nic nestálo. V následujícím okruhu Kuťka ve snaze předjet Maliara mohutně minul vlásenku Spitzkehre, ale pozici tím neztratil.
Zatímco první čtyři jezdci si jeli dál svoje tempo, ve středu pole se bojovalo a také chybovalo. Kuťka se nejprve dostal před Maliara na páté místo, ale zanedlouho pozici ztratil. Ve vlásence se přetičil Mirek Skalský a musel dotahovat, následně se otočil i Kuťka a spadl na osmou příčku. Ze závodu mezitím odstoupil po Hurychovi také Karel Simon. Před Strejcovského se dostal Pavlíček a Federico di Lenardo se lehce smykl v poslední zatáčce. Tato chyba byla ale jen předzvěstí toho, co mělo tohoto jezdce potkat.
Pilot Ferrari si totiž první dávku smůly vybral už v první zatáčce dalšího kola – po smyku vletěl do bariéry a vrátil se až za Michala Kadlčíka. V témže kole se roztočil ještě na výjezdu ze zatáčky Opelkurve a spadl mimo podium za Kurtiše na pozici 4. Pokračující souboj mezi Kuťkou a Králíčkem neměl vítěze až do poslední zatáčky desátého kola, kdy se Králíček odpoutal od svého pronásledovatele, a Riccardo di Lenardo byl o kolo dojet lídrem, na což reagoval odstoupením ze závodu.
Pořadí po 20 minutách: VAR – KAD – KUR – DiF – MAL.
Federico di Lenardo si hranici mezi první a druhou desítkou kol musel řádně užívat – hned zkraje jedenctého kola se opět dostal do křížku se svým autem a zaplatil za to čtvrtým místem, protáhl se před něj Maliar. Zkoušel to i Votýpka, byl ale široký v Einfahrt Parabolica a lehce ztratil. Nakonec se ale usmálo štěstí i na di Lenarda – Maliar byl široký ve vlásence a pilot Ferrari tohoto zaváhání dokázal využít. Na začátku dvanáctého okruhu chyboval Skalský a nadobro ztratil kontakt se skupinou před sebou i bodované umístění – předjeli ho Pavlíček se Strejcovským.
Těsně před započetím poslední pětiminutovky do sebe najel Maliar do di Lenarda: výsledkem byla ztráta obou, jelikož Maliar na svého soka počkal. Tato dvojice se nyní prala o pozice 7 a 8, na čtvrté místo se dostal Votýpka následovaný Kuťkou a Králíčkem. Poslední jmenovaný zajel na konci tohoto kola do boxu, mezitím chyboval Kadlčík a Kurtiš se na něj dotáhl.
Jako by se tito dva přitahovali nějakou neznámou silou – Maliar po chybě di Lenarda opět upravil fazonu jeho Ferrari (a také svého Porsche) a oba závodníci se propadli až k dvojici Strejcovský – Skalský, která uzavírala bodovanou desítku. V dalším kole se ironicky naplnilo pořekadlo „do třetice všeho dobrého“, protože di Lenardo ve třetím kole za sebou ztratil kontorlu nad svým vozem v první zatáčce a poroučel se mimo body. Jaký to konec závodu pro podiového aspiranta…
Federicovi di Lenardovi pryč z desítky pomohl nešťastně Králíček, když se jemně otřel o záď jeho Ferrari. Na druhou stranu – chyboval i Skalský a di Lenardo se vrátil na bodovanou 10. příčku. Králíček se následně dokázal dostat i před Maliara, který chyboval, a získal tak 8. místo, jenže jen na chvilku – na výjezdu z E. Parabolica spadl až na 11. místo, po další chybě di Lenarda byl 10. Do konce závodu zbývalo už jen několik kol.
Petr Varmužka si na čele v klidu jel pro plný počet bodů. Na druhém místě jedoucí Kaldčík, stejně jako třetí Kurtiš a čtvrtý Votýpka, mohl být ve stejné pohodě. O zábavu ale nebyla nouze – staral se o ni především Maliar, který tentokrát poslal do smyku Skalského, a oba se tak poroučeli nejen za di Lenarda, ale i za vedoucího Varmužku, který je dojel. Velké minely se dopustil Strejcovský a ztratil 7. místo, na kterém se octl Králíček. Na konci tohoto kola zajel do boxů a ukázalo se, že měl velké štěstí – kdyby Varmužka zrovna nedokončil poslední kolo, byl by ztratil body. Takto tedy vypadá konečné pořadí:

1. Varmužka, 2. Kadlčík, 3. Kurtiš, 4. Votýpka, 5. Kuťka, 6. Pavlíček, 7. Králíček, 8. Strejcovský, 9. di Lenardo F., 10. Skalský, 11. Maliar. DNF di Lenardo R., Simon, Hurych.

SPRINT
Po akcí nabitém hlavním závodě nás čekal ještě desetiminutový sprint. Na pole position stál Eda Hurych, druhý měl být Karel Simon, ale sprintu se nezúčastnil. Na druhém místě na roštu ho tedy vystřídal Riccardo di Lenardo a první trojku doplnil Vladimír Maliar.
Po zaváděcím kole následoval start. Ten nejlépe vyšel R. di Lenardovi, který se usadil v čele následován Maliarem a F. di Lenardem. Hned na roštu se srazili Kadlčík s Votýpkou a pro oba to byla velká ztráta. Poleman Hurych se záhy přetočil a spadl na předposlední příčku. Po třetí zatáčce se na druhé místo prosadil druhý z bratří di Lenardů a obě rudá Ferrari tak tvořila čelo závodu. Maliar spadl i za Kuťku na čtvrté místo, Králíček se dostal před Skalského a vítěz hlavního závodu Varmužka se propracoval na deváté místo. Závod po kolizi s Hurychem předčasně skončil pro Votýpku.
Další kolize se odehrála v Mercedes-Areně, kde Kuťka trefil Pavlíčka a oba spadli na chvost pole. Maliar se tedy mohl vrátit na třetí místo a Kurtiš už byl skvěle čtvrtý. Michal Kadlčík se po nepovedeném úvodu kola dotáhl a předjel Skalského, Varmužka si brousil zuby na Králíčka. Kadlčík zamířil hned na konci kola do boxů opravit vůz.
Pořadí po prvním kole: DiR – DiF – MAL – KUR – KRA.
V Einfahrt Parabolica se střetli Kurtiš a Maliar a druhý jmenovaný měl opět smůlu v tom, že svého konkurenta líznul, což znamenalo smyk a propad polem. Králíček po výletu mimo trať ve Spitzkehre spadl za Varmužku, Pavlíček se na chvostu pole trápil s autem. Varmužka se mezitím dotáhl na dostřel Maliarovi a užuž se díval po skulince, která by jej posunula vpřed. Tato možnost se mu naskytla ve druhé zatáčce a vítěz prvního závodu se dostal na třetí příčku. Maliar byl široký ve vlásence a Králíček ho předjel.
Vedoucí Riccardo di Lenardo poté chyboval, což umožnilo jeho bratru Federicovi převzít vedení. Před di Lenarda R. se následně dostal i rychlý Varmužka. Před Maliara se dostali Kurtiš se Skalským, který poté měl šanci předjet i řidiče červeného Porsche. Mezitím se ale do vedení dostal Varmužka a to kuriózním způsobem: Nejprve Federico di Lenardo opět políbil bariéru ve své oblíbené zatáčce Nordkurve a následně to i Riccardo zazdil ve stejné zákrutě, a to doslova, protože si utrhl jedno z předních kol a bylo po závodě.
První místo tedy piloti Ferrari přenechali Varmužkovi, který si s ním už věděl rady. Na druhé místo se dostal Pavel Králíček, který jel senzační závod, a jako třetí se do závodu vrátil Federico di Lenardo. Za ním si to o čtvrtou pozici rozdávali Skalský s Kurtišem, Maliar byl nedaleko za nimi. Sedmý Kuťka a osmý Kadlčík je dotahovali, devátý Strejcovský ztrácel a o kolo za rozbitým Ferrari di Lenarda „bojovali“ Hurych s Pavlíčkem o poslední bod.
Pořadí po 7 minutách: VAR – KRA – DiF – KUR – SKA.
Největší boje probíhaly na pozicích 2-3 a 4-5-6-7: Králíček bránil stříbrnou příčku před di Lenardem F., který si chtěl spravit chuť, a Kurtiš se Skalským byli při svém boji neustále sledováni Maliarem s Kuťkou. To vyústilo ve zvláštní rozuzlení – Kurtiš při výjezdu ze Spitzkehre přidal moc plynu, nabral Skalského a společně spadli za oba slovenské piloty, co jeli za nimi. Navíc se k zpomalenému Skalskému přiblížil Kadlčík. Do boxu bez předních kol dorazili Riccardo di Lenardo a Eda Hurych, oba skončili v obou závodech předčasně.
Na čele se nic moc nedělo – Varmužka si dál vesele kroužil po trati a sázel jedno rychlé kolo za druhým. O druhé místo se ale ještě muselo bojovat: Králíček vyjel moc široce z Nordkurve a vzápětí se před něj dostal di Lenardo. Toho chtěl využít i Maliar, ale di Lenardo si svůj výjezd ze Spitzkehre pohlídal a ujal se druhé příčky. Na konci tohoto kola už Varmužka slavil druhé vítězství. Di Lenardo uhájil druhé místo a třetí skončil Králíček, zde je celé pořadí:

1. Varmužka, 2. di Lenardo F., 3. Králíček, 4. Maliar, 5. Kuťka, 6. Kurtiš, 7. Skalský, 8. Kadlčík, 9. Strejcovský, 10. di Lenardo (DNF), 11. Pavlíček. DNF Votýpka, di Lenardo R., Hurych.

To je tedy vše k úvodnímu podniku třídy GT3, těšíme se na Vás při dalším závodě naSlovakiaringu. Brzy nashledanou!

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact Us